ילדי תימן בת"ת מבשר טוב קוראים את השישי לפרשת וירא
הרב צימרוט וירא. צולם יום ג' השבוע
קריאת התורה פרשת וירא - ה"ה דוד כהן
שאלות על פרשת וירא מהספר באר יעקב על התורה
א. למה ה'' צריך לנסות את אברהם אבינו, הרי הכל צפוי וגלוי לפניו? ולמה דווקא מעשה העקדה נקרא ניסיון, הרי אברהם עבר תשעה ניסיונות קודם לכן? ב. כבר מצינו בפרשה הקודמת שבמילים "לך לך" הכוונה להנאתך ולטובתך, אם כן איזה דבר טוב יכול לצאת לאברהם בזה שישחט את יצחק בנו? ג. בפסוק ב'' הקב"ה אומר לאברהם ללכת לארץ המוריה ולהעלות את יצחק לעולה "על אחד ההרים אשר אומר אליך", ולא מצינו אח"כ שה'' אמר לו על איזה הר, רק "וישא את עיניו וירא את המקום מרחוק" (שראו אברהם ויצחק ענן קשור על ההר, מה שאחרים לא ראו), אבל לא היתה כאן אמירה!
ד. למה רק ביום השלישי יצחק שואל את אביו "איה השה לעולה"? ה. למה אברהם משנה בלשונו ואומר: "אלקים יראה השה לעולה", ולא אומר ליצחק את האמת, שאותו הוא צריך להקריב?
ו. מדוע נאמר פעמיים "וילכו שניהם יחדיו"? ז. כאשר אברהם בא לשחוט את בנו, ומתגלה אליו המלאך ואומר לו "אל תשלח ידך אל הנער", כיצד אברהם שומע בקול המלאך, והרי את הציווי קיבל מאת ה'' בכבודו ובעצמו ולא ע"י שליח (אולי המלאך משקר)? ח. מהו "עתה ידעתי כי ירא אלקים אתה", כיצד שייך חידוש ידיעה אצל הקב"ה, ועוד, למה רק "עתה", הלא לכאורה כבר מהניסיון הראשון, באור כשדים, שאברהם אבינו מסר נפשו להשרף ולמות על קידוש ה'', ניכר שהיה ירא אלוקים בתכלית? ט. למה אברהם קורא למקום "ה'' יראה"? י. מדוע עד מעשה העקדה הקב"ה נקרא בשם "א-להים", ולאחר מכן בשם "הוי"ה"? יא. כל אותן הברכות שאברהם מתברך לאחר מעשה העקדה, למעשה כבר התברך בהן בברית בין הבתרים ובפרשת המילה, א"כ למה הכפילות? ומדוע נאמר על הברכות "עקב אשר שמעת בקולי", לכאורה אברהם מתברך בזכות מעשה העקדה ולא בזכות הניסיונות האחרים? לתשובות הקש
קריאת התורה לפי מנהג תימן, הרב יהודה גמליאל שליט"א.
מהספר בשבילי הפרשה -פרשת וירא וירא אליו ה'' באלוני ממרא וגו (יח, א) וירא אליו, לבקר את החולה (רשי). לשון רשי תמוה, היה צריך לומר, לבקרו או לבקר אותו כי באברהם עסקינן ומאי לבקר את החולה אשר משמעותו כאיל... המשך לקרוא »
פרשת וירא, חידושים מהספר מעיינה של תורה
''''וירא והנה שלשה אנשים נצבים עליו''''
אחד בא לבשר את שרה ואחד להפוך את סדום ואחד לרפאות את אברהם, שאין מלאך אחד עושה שתי שליחויות... ורפאל שריפא את אברהם הלך משם להציל את לוט. (רש''''י).
מקשים המפרשים, אם אין מלאך עושה שתי שליחויות, מדוע איפוא לא נשלח מלאך מיוחד כדי להציל את לוט? ברם, באמת ניצול לוט בזכותו של דוד המלך, שעתיד היה לצאת ממנו. והנה, מה שהיה דוד המלך... הקש להמשך
הישיבה המרכזית לבני עדת תימן. ירושלים רח'''' תרמ"ב 6. טלפון: 02-5812531דוא”ל: email: mtyavo@gmail.com פקס: 077-4448207 חשבון בנק הדאר: 4874867 מבשר טוב -ת"ת לבני עדת ירושלים.