פרשת משפטים חידושים על הפרשה, קריאת התורה, קריאה ממורינט, עלונים על הפרשה
חידושים על פרשת משפטים - מחכמי תימן נ"ע "אם כסף תלוה את עמי את העני עמך"
הג"ר יחיא בדיחי זצ"ל, ביאר שפסוק זה רומז להתייחדות שם ה' במצוות הצדקה.
דהנה שם הוי"ה ברוך הוא במספר קטן הוי י"ג, שהוא במדויק חצי שם הוי"ה שעולה בגימטריא כ"ו.
וכן עשיר במספר קטן הוי י"ג, וגם עני במספר קטן עולה י"ג. וא"כ העני והעשיר, כל אחד מהם הוא חצי משמו של הקב"ה, ועל ידי שנותן העשיר צדקה לעני ומאכלו ומשקהו, מתייחד שם הוי"ה ב"ה בין שניהם. וזהו אומרו: "את העני עמך", ר"ל כאשר העני עמך ושניכם מתאחדים בנתינת הצדקה, אז מתייחד ג"כ שמו של הקב"ה.להמשך
נושאי השיעור: ביאור הפסוק בכל דרכיך דעהו וגו', ומה הפירוש שיהיו כל מעשיך "לשם שמים". האם לדעת מהרי"ץ זיע"א רק סעודת שחרית שבת היא מדאורייתא, או כל שלשת הסעודות. השלמה בעניין מדוע נתייסד הפרק "תהלה לדוד
פרשת השבוע שנקרא שבשבת זו, פרשת משפטים. השבת גם נקרא את הפרשה הראשונה, מתוך ארבעת הפרשיות שקוראים בחודש אדר פרשת שקלים. פותחת הפרשה - וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר תָּשִׂים לִפְנֵיהֶם.
פרשה הזאת מהווה המשך, למה שקראנו בסוף פרשה שעברה, פרשת תולדות. לקראת סוף הפרשה הקודמת, כותבת התורה וַיִּשְׂטֹם עֵשָׂו אֶת יַעֲקֹב עַל הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרְכוֹ אָבִיו וַיֹּאמֶר עֵשָׂו בְּלִבּו
אומר רשי - בהר סיני. מה ענין שמטה אצל הר סיני, והלא כל המצות נאמרו מסיני, אלא מה שמטה נאמרו כללותיה ופרטותיה ודקדוקיה מסיני, אף כלן נאמרו כללותיהן ודקדוקיהן מסיני, כך שנויה בתורת כהנים.