אומר רש"י הקדוש בפתח הפרשה: "אחר שכתב לך יישובי עֵשָׂו ותולדותיו בדרך קצרה" – פרשה קודמת – "החל לפרש יישובי יעקב ותולדותיו בדרך ארוכה, לפי שהם חשובים לפני המקום להאריך בהם" – העיקר זה לפרט את תולדות יעקב, את מוצאנו – המוצא של עם ישראל. וכן אתה מוצא בעשרה דורות
פרשת וישב חידוש וְהַיָּרֵחַ
בשו''ע (או''ח תכו) נפסק: ש''הרואה לבנה בחדושה, מברך ''אֲשֶׁר בְּמַאֲמָרוֹ בָּרָא שְׁחָקִים'' וכו'' ומובא ברמ''א מדברי רבינו בחיי בפרשתנו, שכתב לומר בברכת הלבנה את המילים הללו: ''דָּוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל חַי וְקַיָּם'', לפי שמלכותו של הקב''ה נמשלה ללבנה ''והיא עתידה להתחדש כמותה'' וכנסת ישראל תחזור להתדבק בבעלה שהוא הקב''ה, דוגמת הלבנה המתחדשת עם החמה,